Een online contentplan voor Bedstay op 8
Bedstay op 8 gelegen in Dalen, is een bed & breakfast die naast overnachtingen ook barbecue workshops aanbiedt. Deze combinatie maakt verblijven op deze locatie uniek. Alleen bleven de boekingen achter en dus is ons gevraagd na te denken of hier een oplossing voor is.
En ja! Die is er zeker; we hebben geadviseerd éérst te werken aan meer zichtbaarheid. Door een eigen vormgeving te bedenken die past bij Bedstay op 8 hebben we een aantrekkelijke look & feel gecreëerd voor op sociale media.
Maar met een vormgeving alleen ben je er nog niet; we zijn naar de locatie in Dalen gereden en hebben daar professionele foto-en videobeelden gemaakt, zodat we de sfeer goed konden vastleggen (en proeven!)
Met al dit beeldmateriaal zijn we aan de slag gegaan om korte video’s (shorts) te maken en social posts inclusief passende teksten te produceren. Ook hebben we de site stevig onder handen genomen en ervoor gezorgd dat het boekingsproces geoptimaliseerd werd.
Hierna hebben we alles in een contentplan gezet, waardoor Bedstay op 8 precies weet wanneer er wat gepost wordt. Superfijn, zo zijn zij direct van alle (social) zorgen af en wordt het voor hen geregeld.
Met 2 social posts per week hebben we een mooie mix van statische-en video posts gecreëerd en ontbreekt het ook niet aan stories en reels op Instagram en Facebook.
Door Bedstay op 8 te ontzorgen met online content en social beheer kwam de focus van de eigenaresse weer te liggen op datgene waar zij goed in is: koken!
Samen bouwen we aan meer zichtbaarheid, en met succes het site bezoek is toegenomen en het aantal boekingen ook.
Onze aanpak voor Bedstay op 8
Onze aanpak voor Bedstay op 8
- Kennismaken en doelen bepalen
- Foto- en videografie op locatie
- Ontwikkelen van vormgeving voor sociale media
- Contentkalender bespreken
- Creatie, plaatsing en adverteren van posts
- Landingspagina maken
- Meten en evalueren van website en consent
Resultaten na drie maanden campagne voeren:
- 18 concrete boekingen gerealiseerd (voorheen in 7 maanden tijd)
- Zichtbare stijging in websitebezoek en interactie op sociale media
- Positieve impact op zowel online zichtbaarheid als merkbeleving